0

אגם הצללים – מפגש סופרת

רוני גלבפיש, מחברת הספר "אגם הצללים", מספרת סיפורים אמיתיים ומשעשעים על ילדותה בקיבוץ ועל נדודיה בארץ, על קיץ אחד מוזר ברמת הגולן, ועל האופן שבו נשזרו כל אלה לתוך ספר הפנטזיה שכתבה.

במהלך המפגש נדבר על הקושי להיות הילד החדש בכיתה, על בדידות ואומץ, על חיים בארץ בצל המלחמות, ועל האופן שבו ספרים יכולים להעשיר את חיינו ולסייע לנו להתמודד עם קשיים. נשאל למה יש כל כך הרבה ספרי פנטזיה נהדרים, אבל מעטים כל כך מביניהם הם ישראליים, ונעמוד ועל התפקיד שמשחק הדמיון בחיים בכלל, ובחיי יצירה בפרט.

עם צאתו היה "אגם הצללים" לרב מכר, נבחר למצעד הספרים, זכה בפרסים רבים ובביקורות משבחות.

אודות אגם הצללים

אגם הצללים הוא סיפור הרפתקה פרוע ויוצא דופן על שתי תאומות ג'ינג'יות עזות נפש. תמר ויערה הן בנות לשבט קסום ונסתר שביום בהיר אחד מתהפך עליהן עולמן. מאותו רגע יוצאות שתיהן, כל אחת בנפרד, למסע עתיר מאבקים, תגליות והפתעות. בדרך יפגשו זאב ידידותי ונמרה זועפת, שבט מסתורי המתגורר במצוקי המדבר, וכמה דמויות בלתי נשכחות שישנו כל מה שהן חושבות על עצמן – וגם אחת על השנייה. והן ילמדו לעוף.

הספר מתרחש בנופים הציוריים שסביב הכנרת, במורד הירדן ובמערות מסתוריות לשפת ים המלח, והוא גדוש באהבה לטבע, לתנ"ך, לספרות הילדים המקומית והעולמית – וגם לשירה העברית, ששורות יפהפיות מתוכה נשזרות בו בתפקיד אורח מכשף.

אודות רוני גלבפיש

רוני גלבפיש נולדה בקיבוץ ברור חיל בשנת 1969 ואחר כך נדדה עם משפחתה ברחבי הארץ. לאחר שירותה הצבאי עבדה בתחומים שונים: טכנאית הקלטות, מתכנתת, קוטפת דובדבנים ומוכרת בחנות ספרים.
במהלך השנים כתבה בעיתונות ובאתרי אינטרנט, ואחר כך עבדה בהוצאות ספרים שונות כעורכת, לקטורית, מתרגמת ועורכת תרגום.
כיום היא מרצה ומנחה סדנאות כתיבה לילדים, נוער ומבוגרים ברחבי הארץ.
ספרה הראשון, "סיפור קטן ומלוכלך", יצא בשנת 2010 וזכה בפרס רמת גן לספרות ביכורים בשנת 2011. ספרה השני, "אגם הצללים", יצא בשנת 2015 וזכה בפרס דףדף לספרות ילדים, בעיטור הצטיינות של כתב העת המקוון "הפנקס", בפרס "גריפון הזהב" של אתר "הספרייה הפנטסטית" ובפרס גפן לספרות מדע בדיוני ופנטזיה לשנת 2016.

ניתן להזמין את ההרצאה באתר סל תרבות.